Jesu Återuppståndelse!!!

Ibland kan man tycka det är lite fräscht att spela psalmer på piano i sin ensamhet, som till exempel Blott en dag och Härlig i jorden och sånt!!! Fast så kan det ju dessutom hända att man inte alls är kristen...och då känns det lite knäppt att sjunga om jesus och gud och sånt men då! då kan man typ sjunga lite andra grejer typ istället för  att sjunga:

Hjälp mig då att vila tryggt och stilla
    Blott vid dina löften, Herre kär,


kan man sjunga:

Hjälp mig då att vila tryggt och stilla
    Blott vid dina löften, Hönan kär,


Ett annat exempel:

    Genom de fagra
    Riken på jorden
    Gå vi till paradis med sång


Sjung såhär istället.

    Genom de fagra
    Riken på jorden
    Gå vi till kebabskolan med sång


Så fiffigt!!!

Här kommer en bild som jag tog på Oh Laura, jag tycker Frida var väldigt fin, lite som mamman i filmen Min vän Percys magiska gymnastikskor.
image380

Ha det fint och ät mkt ägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback